Název společnosti
Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Diagnostika a opravy PC
Šipka
TELEFON
736 605 602
Logo Interkist s.r.o.
E-MAIL
info@interkist.cz
Šipka
Opravy počítačů
A TADY SE PROJEVIL NÁZOR, ŽE ÚDRŽBA JE ZBYTEČNÁ
Prach ve ventilátoru
Uhelný prach v napájecím zdroji
Prach v chladících lamelách
Stále si myslíte ...
Prach na grafické kartě
Zfilvovatělý prach v počítači
Vadný ventilátor
Slot grafické karty
Popis jedné situace:
Na základě telefonické objednávky jsem se dostavil k uživateli, kerý mi oznámil, že se jeho počítač (notebook) strašně moc zahřívá a dokonce jej nelze ani vypnout, proto jej musí odpojit od sítě a vyndat baterii.

Po příjezdu jsem do PC nainstaloval testovací software a během několika minut mi software oznámil, že teplota procesoru vystoupala na 110 st. Celsia, teplota grafické karty vystoupala na 120 st. Celsia. Počítač jsem okamžitě odpojil od zdroje energie, v testech nebylo možno pokračovat bez rizika poškození hardware počítače. Vykazované teploty hardware byly doslova alarmující!
Logo Interkist s.r.o.
Jaké jsou vlastně optimální teploty hardware počítače?


- Závada se projevila až dnes.
- Počítač si zakoupil před třemi roky.
- Údržba nebyla nikdy prováděna, vždyťpočítač pracoval bez problému, až do dneška.
Položil jsem uživateli tři základní otázky:

1) Jak dlouho se stávající závada projevuje?
2) Jaké je stáří počítače?
3) Kdy byla provedena poslední údržba?
Přehřívání počítače může způsobovat několik negativních faktorů, ale nejčastěji se jedná o poruchu v chladícím systému. Tak tomu bylo i v tomto případě.

Po rozebrání počítače jsem zjistil:

- zcela nefunkční ventilátor
- vydrolená (spálená) teplovodní pasta pod chladičem u procesoru
- prostor ventilítoru a chladících lamel zcela zanesený prachovými částicemi

A teď se vraťme k odpovědím na mé tři základní otázky. Konstatování, že se závada projevila až dnes, je napováženou. To že se právě dnes, tj. v den, kdy se projevila závada, spálil ventilátor, ponechme bez polemiky, teoreticky je to možné. Ovšem spálení teplovodní pasty během několika hodin existence závady, je krajní nesmysl. Stejně tak zanesení ventilátoru a chladících lamel se nezrodí během několika hodin. Obojí je důsledkem déletrvajícího stavu.

Řekněme si to na rovinu: "I tento uživatel byl do dneška přesvědčen o tom, že údržba počítače je zbytečností." Ale tentokrát ho dělilo od nutnosti nákupu nového počítače snad jen několik málo hodin. Vždyť po několika dalších hodinách by došlo k totálnímu zničení hardware počítače v důsledku celkového přehřátí komponentů.
Zamyslete se. Proč si asi větší firmy vytváří pracovní pozici IT referenta? Proč si asi menší firmy najímají externího pracovníka pro IT problematiku v rámci tzv. outsourcingu?
Určitě to nebude jen pro jejich humanitní postoj.
E-MAIL
info@interkist.cz
Šipka
Šipka
TELEFON
736 605 602
Logo Interkist s.r.o.
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky